Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /customers/7/e/c/klassiskosteopati.se/httpd.www/wp-content/plugins/kraken-image-optimizer/kraken.php on line 50 Inflammationen är inte onormal - Klassisk Osteopati
  • Inflammationen är inte onormal

• Det inflammatoriska tillståndet är en naturlig konsekvens av en störd kroppsfunktion. Störd kroppsfunktion leder ofta till upphopning av slagg och därmed toxicitet. Upphopning av slagg i vävnaden är naturligt irritativt och den följande inflammationen är en naturlig händelse, som startar kroppens läkning genom olika reningsprocesser.

Bronkitis är t.ex. inte en irritation av bronkiolerna utan en reningsprocess av lungorna.

Patienten som assisteras med reningen kommer inte få tillbaka sin s.k. bronkitis – om inte – lungorna behöver renas igen.

Den klassiska osteopatens behandling av inflammatoriska tillstånd är att lokalisera stagnationen i kroppscirkulationen, observera lesionsmönstret (störningsmönsteret) som stör kroppens elimineringsorgan och sedan hjälpa patienten att bli av med blockeringarna. Utöver själva behandlingen kan det innefatta råd om diet, mental stress eller andra faktorer som ökar spänningen i nervsystemet och hindrar kroppens generella elimineringsförmåga.

Kroppen renar sig själv genom t.ex. s.k. förkylning, influensa, bronkitis, eksem, svett, diarré, kräkningar, överproduktion av slem, blödningar, eliminering från organen t.ex. lungor, öron, och flytningar från livmodern.